Het kunstzinnige karakter van: Opus One

Het Californische wijnicoon Opus One is niet alleen bekend om zijn uitzonderlijke wijn, maar ook om zijn opvallende wijnetiketten met een kunstzinnig karakter, die dienen als een artistieke uitdrukking van de filosofie en het vakmanschap achter elke fles. 

Kunst als Inspiratie
Het Opus One-etiket is veel meer dan alleen een informatief label. Het is een kunstwerk op zichzelf dat de aandacht trekt en de verbeelding prikkelt. Elk etiket is doordrenkt met een diepgaande betekenis en dient als een uitdrukking van de visie van Opus One. Kunst wordt gezien als een bron van inspiratie voor de wijnmakers en als een manier om hun toewijding aan excellentie uit te drukken.

De Creatieve Samenwerking
Opus One werkte samen met ontwerper Susan Pate, die naar Mouton werd gestuurd en zich herinnert dat ze meer dan 200 ontwerpen had bedacht voordat ze er een vond waar beide mannen het over eens waren.

De rug-aan-rug profielen van de oprichters die ze creëerde, staan nog steeds op het label. Pate creëerde vervolgens vele andere iconische labels, van Harlan tot Quintessa en Luce, en werkt nog steeds als grafisch ontwerper naast haar dochter Chloe.

Met haar kunstzinnige wijnetiket heeft Susan Pate een brug geslagen tussen wijn en kunst. Het is niet alleen een visuele traktatie, maar ook een venster naar de ziel van Opus One!🍷🎨 Geen wonder dat de silhouetten van oprichters Baron Philippe de Rothschild van Chateau Mouton Rothschild en wijngoeroe Robert Mondavi vol trots op het etiket prijken.

Loopt het water je in de mond bij de gedachte aan een heerlijk glas Opus One en wordt je visuele creativiteit geprikkeld? Ga dan naar onze shop en voeg nu je eigen smaakvolle én visuele kunstwerk van Opus One toe aan je collectie.